maandag, november 28, 2011

Best Driftday of the Year Weeze 26 november 2011

Het recept was simpel, hoe kunnen we een zo´n snel mogelijk circuit uitzetten, zonder snelheidsbeperkende chicanes en, wie nodigen we dan uit om brokken te voorkomen? Om 0830 uur was de briefing en ik keek eens aandachtig rond wie er allemaal op af waren gekomen. Ik zag dezelfde blikken, excact dezelfde lichaamstaal als 7 jaar geleden op Speedway Warneton. Miste eigenlijk 2 namen, Paul Vlasblom en Olaf Commijs, dan was het plaatje compleet geweest. Besefte al snel dat dit een gedenkwaardige driftdag gingen worden. Marc van Ocken had zijn BMW 335i helemaal top erbij staan incl. nieuwe veren en schokbrekers, Mike de Bruijn had weer een vloot Sierra´s bij en ik hele fijne 325i. Snel naar buiten, mmmm handrem deed niks. Zat er wel super in, ding remde ook prima, maar bakken onderstuur op de meest aparte momenten. Snel andere voorbanden en achter een maatje lagere banden erop en toen was ie goed, helemaal goed. In no-time hingen we allemaal bij elkaar op de bumper of beter gezegd tegen de portieren totdat het rond de klok van half elf behoorlijk mis ging. Ik was in de hanger aan het bijkomen toen ik over de walky talkie hoorden van een crash en ja hoor de M3 van Yelmer Buurman was achterop de BMW335i van Marc gereden en daarbij de 12 jarige zoon van Alex Hoogendijk weer aangetikt. Zowel Marc als Yelmer waren uitgereden helaas. ´s-Middags lunchen in de aankomsthal van Airport Weeze met super dikke biefstukken en om 1300 uur tot 1630 uur weer knallen, uiteraard de auto gedeeld met Marc zodat ie ook nog kon rijden, met speciale dank aan Peter Molenaar! Het niveau was lekker strak, dacht dat ik er goed dicht opzat, maar ja zo´n Remmo Niezen prikt gewoon z´n buitenspiegels door je portierraam naar binnen! Pff, was een mafketels bij elkaar haha. Verder gelukkig geen crashes meer gezien, alleen maar blije gezichten.
Natuurlijk op de terugweg binnengeslopen bij onze favourite Japans restaurantje, daar alles proberen op te drinken en op eten, hetgeen net niet gelukt is. Mijn dank gaat uit naar Yelmer en Raymond van http://www.driveweeze.com/ voor de gastvrijheid en Peter Molenaar voor de fijne BMW! 

Geen opmerkingen: