donderdag, mei 29, 2008

nieuwe doelen!

Nieuwe doelen, nieuwe hobby's!
De afgelopen maanden heb ik hard getraind, niet met driften, want dat kunstje kunnen we inmiddels wel aardig, maar ik ben gaan boksen en biljarten. Tuurlijk blijven we driften, als ik zin en tijd heb. En met het driftkarten, driftschool, komkommerdrift demo's, driftshows en organiseren van de Kamikaze Cup ben ik sowieso al een keer of 6 per maand aan het driften, maar het is tijd om eens verder te kijken.

Het doel is om dit jaar nog 5 partijen te boksen in het zwaargewicht. Op dit moment weeg ik 104kg bij een lengte van 190cm. Ik wil 98 gaan wegen. Conditioneel gaat het de goede kant uit, maar ik ben nnog lang niet klaar voor het echt werk. Wel heb ik er erg veel lol in! 3x per week train ik nu en dat wil ik op gaan bouwen naar 12x. Natuurlijk ben ik veel te oud :), en dat geeft juist de kick. Kan ik het nog? Kan ik het fysiek en mentaal aan? Tuurlijk voel ik pijn; pijn in de knieen, maar vooral ook die rot hamstrings. Dan nog mijn nekhernia die lichtjes doorsudderd, maar het gaat lukken, dat voel ik gewoon. Al zijn het maar 1 of 2 partijen; ik moet het gedaan hebben. Als ex-marinier wil ik nog weleens te veel hooi op m'n vork nemen, gelukkig houdt mijn vrouw Judith een vinger aan de pols.

Het biljarten is per ongeluk ontstaan. Ik heb zo'n hekel aan verliezen, dus heb nu biljartles genomen bij een professional Fons Bayens. Deze man speelt 200 tot 300 gemiddeld, vrij spel uiteraard, maar zo goed hoef ik nu ook niet te worden. Ik wil 5 gemiddeld spelen en daarvoor train ik bijna iedere dag 1 uur. Heb nu een eigen keu en kan natuurlijk lekker oefenen in het cafe van mijn schoonvader Ben. Op donderdagavond ga ik competitiespelen en het komend jaar zal ik weinig potten kunnen breken, maar we hebben wel lol samen. Ik ben veruit de jongste, denk dat de gemiddelde leeftijd 60 jaar is, maar dat maakt me niks uit, lekker biertje drinken, mooie verhalen uitwisselen en flink krijten. wordt vervolgd!

Geen opmerkingen: