dinsdag, december 15, 2009

Weeze 4 december

En weer een dagje Weeze gedaan, tuurlijk met m'n slipmaat Mike. Dit keer ging ook Johnny Koolen mee, gast waar ik vroeger veel mee kartte. Hij wilde dat driften wel eens leren. Normaal zijn we altijd een beter later op de ochtend, maar deze keer waren we er al om 0930 uur. Snel inschrijven, Marc van Ocken was al les aan het geven op de paddock. De eerste rondjes zijn altijd zo lekker, Mike voorop, maar ik moest erg wennen aan de nieuwe hoek en stuuruitslag van Mike. Het leek telkens of ie op z'n plaat ging, maar telkens draaide ie die voorwielen verder in, het leken wel voorwieltjes van een botsauto. Afijn, na 2 rondjes geloofde ik 'm weer en daar ging ie weer, non stop aan een touwtje met een big smile. Tussen de sessies door ging Johnny met de BMW naar de paddock om te oefenen. Na wat aanwijzingen ging ie eigenlijk meteen erg goed, zie je wel vaker met gasten met autosportervaring. En zo kwamen we de dag door, Mike en ik in de grote speeltuin en Johnny op de kleine wip op de paddock. Helaas verschakelde hij zich een paar keer van 2 naar 3 en de koppeling had het zwaar te verduren en om ca. 1500 uur lag de koppeling eruit. Tju, sinds 5 jaar nooit niks aan dat ding gehad en ach, het had ook om 1000 uur kunnen gebeuren. De vader van Mike leende mij nog ff de andere Sierra en met 2 Sierra's kun je ook veel lol hebben en dan krijg je ineens nog meer respect voor de driftkwaliteiten van Mike. Na een lange gezellige dag met een cluppie weer langs ons vaste wokrestaurant en om 22.00 uur kwam ik weer moe en voldaan thuis. Onderweg meteen een nieuwe koppeling, drukgroep en lager besteld en Tim van Bebber gaat het binnenkort weer allemaal monteren, zodat we 28 december weer lekker los kunnen gaan.

Geen opmerkingen: